Veelgestelde vragen

Natuurlijk proberen wij u zo goed mogelijk van dienst te zijn. We werken continu aan het verbeteren van onze website en onze klantenservice pagina, mocht u een vraag hebben welke u niet in onderstaand overzicht kunt vinden, neem dan gerust contact met ons op.

Bestellen

  • Hoe plaats ik een bestelling?

    Om een product te bestellen, klikt u op de pagina van het product op de groene knop ‘In winkelwagen’. Vervolgens komt het door u gekozen product in uw winkelwagen terecht. Mocht u meer producten hebben gewenst, kunt u deze aan uw winkelwagen toevoegen.

    Als u de bestelling wilt plaatsen, klikt u op het icoon van de winkelwagen. Uw winkelwagen vind u rechts bovenin op de pagina. Controleer of uw bestelling klopt en vul vervolgens uw gegevens in. Hierna wordt u stap voor stap door het bestelproces begeleid. Als laatste stap dient u 50% aanbetaling van uw order te voldoen. Hierna zal u per email een bericht krijgen met de bevestiging van uw bestelling.

    Heeft u nog enige vragen over het plaatsen van uw bestelling? BigBrands is telefonisch bereikbaar op het nummer +31(0)85 – 78 22 992 om u graag verder te helpen. Ook kunt u uw vraag e-mailen naar info@bigbrands.nl

  • Moet ik verplicht een account aanmaken?

    Uiteraard is het niet verplicht om bij het plaatsen van een bestelling een account aan te maken. Wel maken we het voor u makkelijker als u nog een keer een bestelling bij BigBrands wilt plaatsen en u al een account heeft aangemaakt.

    Door het aanmaken van een account hoeft u maar één keer uw gegevens in te voeren. Het account wat door u is aangemaakt zal uw gegevens verwerken en deze onthouden als u een volgende keer inlogt met uw account.

  • Is het mogelijk mijn bestelling te wijzigen?

    Om uw bestelling te wijzigen verzoeken we u binnen 24uur uw wijziging te emailen naar info@bigbrands.nl. Binnen 24 uur op werkdagen nemen wij contact met u op en zullen we uw wijziging in behandeling nemen.

  • Kan ik ook een zakelijke bestelling plaatsen?

    Uiteraard is het mogelijk om een bestelling te plaatsen via uw bedrijf. Hiervoor kunt u uw aanvraag emailen naar info@bigbrands.nl en wij zullen binnen 24 uur op werkdagen contact met u opnemen.

  • Ontvang ik na mijn bestelling een bevestiging?

    Nadat u uw bestelling helemaal heeft afgerond, ontvangt u op uw ingevoerde emailadres altijd een bevestiging. Mocht u nog vragen hebben kunt u altijd contact met ons opnemen.

    BigBrands is telefonisch bereikbaar op het nummer +31(0)85 – 78 22 992 om u graag verder te helpen. Ook kunt u uw vraag e-mailen naar info@bigbrands.nl

Betaling

  • BigBrands betaalgegevens

    De bankgegevens van BigBrands zijn:

    IBAN:  NL 95 ABNA 0464 5145 84
    BIC: NL95ABNA

    Vermeld ten alle tijden bij betalingen uw naam en ordernummer.

  • Veilig betalen

    Onze webwinkel werkt via een beveiligd data-opslagpunt, welke gebruik maakt van een beveiligde verbinding met een 256bits SSL certificaat. Alle data-uitwisseling is versleuteld. SSL (Secure Sockets Layer) is een manier om verbindingen tussen webbrowser en webserver te beveiligen.

    Persoonsgegevens, betaalgegevens en alle andere privégegevens worden versleuteld verzonden of opgeslagen. Deze SSL-verbinding kunt u eenvoudig herkennen aan de https:// in de URL. Op pagina’s waar gegevens beschermd moeten worden, zoals in de winkelwagen, wordt u naar de beveiligde omgeving geleid.

  • Hoe verloopt de betaling van mijn bestelling?

    Bij BigBrands kunt u betalen op verschillende manieren:

    • iDeal
    • Bankoverschrijving
    • Factuur
    • Creditcard
    • BanContact / Mister Cash
    • SOFORT banking
    • PayPal

    Via iDEAL, bankoverschrijving of eenmalige machtiging.
    Bij deze betaalmethode kunt u direct tijdens het bestelproces de betaling afhandelen via uw eigen bank. Middels iDeal rekent af in uw vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank.

    Via creditcard (Visa en Mastercard).
    U kunt uw creditcardgegevens via onze beveiligde SSL procedure veilig invoeren en wij zorgen samen met uw creditcardorganisatie zorgt voor een correcte afhandeling.

    Via factuur per levering.
    Deze betaalmethode is alleen mogelijk voor zakelijke klanten. Met deze betaalmethode ontvangt u na ontvangst van uw bestelling de factuur op het door u opgegeven factuuradres. Wilt u hier gebruik van maken, neem dan contact op met onze klantenservice.

    Via BanContact / Mister Cash
    Deze betaalmethode is de Belgische marktleider in elektronisch betalingen. Bancontact/Mister Cash zorgt ervoor dat het geld van de rekening van een betaler wordt verplaatst naar de rekening van BigBrands.

    Via SOFORT banking
    Deze betaalmethode is populair in Duitsland en is in 11 landen beschikbaar.

    Via PayPal
    Deze betaalmethode maakt het mogelijk om vanaf uw PayPal account te betalen en/of via uw creditcard.

    U kunt ervoor kiezen om 50% van het totaalbedrag aan te betalen. Na ontvangst van uw aanbetaling wordt uw bestelling in behandeling genomen. Na levering van uw bestelling ontvangt u de uiteindelijke factuur per e-mail of desgewenst per post. Na levering van uw bestelling dient u het restbedrag binnen 14 werkdagen te voldoen. Deze betaling is mogelijk via een bankoverschrijving.

  • Moet ik een aanbetaling doen?

    U kunt ervoor kiezen om het totaalbedrag in één keer te betalen. Ook kunt u 50% aan betalen. Na ontvangst van uw aanbetaling wordt uw bestelling in behandeling genomen. Na levering van uw bestelling ontvangt u de uiteindelijke factuur per e-mail of desgewenst per post als u 50% heeft aanbetaald. Na levering van uw bestelling dient u het resterende bedrag binnen 14 werkdagen te voldoen. Deze betaling is mogelijk via een bankoverschrijving.

  • Wanneer en hoe gaat de restbetaling van mijn bestelling in zijn werking?

    Zodra u uw bestelling in huis heeft dient u de restbetaling binnen 14 dagen te voldoen via bankoverschrijving.

  • Kan ik mijn producten retour zenden en wanneer ontvang ik hiervan mijn betaling terug?

    Wanneer de retourzending of de annulering is verwerkt in ons systeem, ligt het aan uw manier van betalen wanneer u het bedrag kan terug verwachten. Als u de bestelling heeft betaald middels elektronische betaling, dan kunt u het betaalde bedrag binnen 20 werkdagen na de verwerkingsdatum van uw retour of annulering op uw rekening verwachten.

    Als u heeft betaald met creditcard, houdt u dan rekening met een verwerkingstijd van drie weken.

Producten

  • Hoe weet ik dat het om authentieke design producten gaat?

    BigBrands is officieel dealer van het aangeboden assortiment op de website. Dit houdt in dat wij rechtstreeks bij de fabrieken van de merken uw producten kunnen bestellen. Uw bestelling wordt speciaal voor u geproduceerd.

    Daarnaast beschikken de producten over een waarheidskenmerk op het product zelf. Dit kan een fabrieks- of handelsmerk zijn, dan wel een type- of identificatienummer. Dit is bij ieder merk en product verschillend. Aan het waarheidskenmerk kunt u aldus zien dat het om een authentiek product gaat.

  • Wat zijn de standaardhoogtes van een tafel, bartafel, eetkamerstoel of barkruk?

    Twijfelt u over welke afmeting geschikt is van uw gewenste product?

    Bekijk hieronder het overzicht van de standaardhoogtes van de verschillende producten.

    Voor een optimale zithouding tussen tafel en stoel dient de tussenruimte vanaf de bovenkant van het tafelblad en de zithoogte van de stoel rond de 30 cm te liggen.

    Hoogte eetkamertafel – +/- 74 cm
    Zithoogte eetkamerstoel – +/- 46 cm

    Hoogte bartafel – +/- 90 cm
    Hoogte zithoogte barkruk – +/- 65 cm

    Hoogte bartafel – 100 – 110 cm
    Hoogte zithoogte barkruk – +/- 75 cm

  • Welke hoogte barkrukken heb ik nodig bij een bartafel van 75, 90 of 110 cm hoog?

    Voor een goede zithoogte aan uw bar dient het verschil tussen de bovenkant van het blad van de bar en de zitting van de barkruk tussen de 20 en maximaal 30 cm te zijn.

    Bartafels kunnen verschillende hoogtes hebben. Hieronder ziet u een overzicht van de standaard afmetingen van bartafels en welke hoogte van een barkruk hierbij het meeste geschikt is.

    Bartafel hoogte 75 cm – barkruk zithoogte +/- 55 cm
    Bartafel hoogte 90 cm – barkruk zithoogte +/- 65 cm
    Bartafel hoogte 110 cm – barkruk zithoogte +/-75 cm

  • Hoe groot dient een tafel te zijn voor 4, 6, 8 of 10 personen?

    Wilt u graag weten hoeveel stoelen er mogelijk zijn aan uw tafel? Hieronder hebben wij voor u een overzicht hoeveel stoelen u totaal kunt plaatsen aan een tafel met de volgende standaardafmetingen:

    Lengte tafel 100 cm – 4 stoelen totaal
    Lengte tafel 120 cm – 4 stoelen totaal
    Lengte tafel 180 cm – 6 stoelen totaal
    Lengte tafel 200 cm – 8 stoelen totaal
    Lengte tafel 220 cm – 8 stoelen totaal
    Lengte tafel 240 cm – 10 stoelen totaal

  • Zijn carpetten ook te bestellen met een eigen gewenste afmeting?

    Van zowel de carpetten van BIC Carpets als van Perletta Carpets zijn mogelijk te bestellen met een geheel eigen gewenste afmeting. De standaardafmetingen van de carpetten treft u aan in de webshop. Zit uw gewenste afmeting hier niet bij? Neem hiervoor graag telefonisch of per mail contact met ons op en wij helpen u hier graag mee verder.

    BigBrands is bereikbaar op het nummer +31(0)85 – 78 22 992.

    U kunt uw vraag ook e-mailen naar info@bigbrands.nl en wij zullen binnen één werkdag beantwoorden.

  • Beschikt iedere lamp over een lichtbron?

    Niet bij iedere verlichtingsitem is er een lichtbron inbegrepen. Dit verschilt per merk en type. Om te kijken of uw gewenste lamp wordt geleverd inclusief lichtbron, kunt u op de productpagina van de lamp onder het kopje ‘Productinformatie’ zien of er wel of niet een lichtbron bij inbegrepen zit.

  • Zijn alle producten uit voorraad leverbaar?

    Afhankelijk van het product kan uw gewenste product op voorraad zijn bij de fabriek.

    We raden u aan als u product zo snel mogelijk nodig heeft om telefonisch contact met ons op te nemen. Wij zullen bij de fabriek nagaan of het gewenste product op voorraad is of wat de te verwachten levertijd is.

    U kunt BigBrands telefonisch bereiken op het telefoonnummer +31(0)85 – 78 22 992.

    U kunt uw vraag ook e-mailen naar info@bigbrands.nl en wij zullen binnen één werkdag beantwoorden.

  • Is het mogelijk om op maat of aangepaste design items bij BigBrands te bestellen?

    BigBrands zal altijd zijn best doen om aan uw specifieke wensen te voldoen. In veel gevallen is dit afhankelijk van de fabrikant en productie van het item.

    Enkele voorbeelden van aangepaste items; aangepaste zithoogte van bureaustoel (counter hoogte), afwijkende stoffering, afwijkende kleuren combinatie, aangepaste kabel lengte, Engelse stroomnet stekkers en afwijkende maatvoering tafels.

    Twijfelt u over een product en/of ziet u graag aanpassingen? Neem vrijblijvend contact op en wij doen ons uiterste best om dit te realiseren.

Retourneren

  • Kan ik mijn bestelling retourneren?

    Bij BigBrands is het mogelijk uw aankopen te retourneren. Het retourneren kan op de voorwaarde dat het door u aangeschafte product een product is wat niet speciaal voor uw wensen op maat is gemaakt of samengesteld.

    U kunt het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren naar ons, u dient zelf te zorgen dat het product onaangebroken, in originele verpakking, onbeschadigd en ongeschonden conditie weer arriveert bij ons op kantoor te Rotterdam. U kunt uw product persoonlijk komen brengen, maar mag daar ook een transporteur voor inschakelen, de kosten voor een eventuele transporteur zijn voor uw eigen rekening.

    Eventuele transportschade ontstaan tijdens het retourtransport zijn voor rekening van de klant.

    Om problemen te voorkomen adviseren wij u de retourzending aangetekend en voldoende verzekerd te versturen.

    Nadat het product door ons retour is genomen, zullen wij het onderwerpen aan een inspectie of het product inderdaad voldoet aan de ongeschonden conditie en indien het product ongeschonden is zullen wij binnen 30 dagen het bedrag wat u aan BigBrands heeft voldaan voor uw aankoop per bank aan u te retourneren.

  • Hoe zend ik mijn product retour en welke kosten zitten hier aan verbonden?

    U kunt uw aankoop persoonlijk komen brengen of u kunt uw pakket retourneren via een pakketdienst. Dit kunt u doen bij het postkantoor met PostNL of u kunt een andere transporteur inschakelen zoals UPS of GLS.

    De kosten van een standaard pakketdienst zijn €6,95*. Mits het pakket groter is dan 50x50x100 (lxbxh). Voor de kosten van grotere pakketten adviseren wij u contact op te nemen met de door uw gewenste transporteur.

    Van belang is dat het pakket onaangebroken, in originele verpakking, onbeschadigd en in ongeschonden conditie bij BigBrands retour arriveert. Mochten er eventuele transportschade ontstaan tijdens het retourtransport zijn deze voor rekening van de klant.

    * Het tarief van een standaard pakketdienst geldt alleen in Nederland. Voor een retourzending vanuit België, kunt u voor informatie contact opnemen met onze klantenservice.

  • Termijn terugbetaling

    Het termijn van de terug betaling van uw betaling is afhankelijk waarmee u de betaling heeft voldaan. Wij streven ernaar om binnen 30 dagen nadat uw retourzending bij onze administratie is verwerkt, het bedrag wat u aan BigBrands heeft voldaan voor uw aankoop per bankomschrijving aan u te retourneren.

  • Termijn retourneren

    U kunt het product binnen 14 dagen na ontvangst retourneren naar ons, u dient zelf te zorgen dat het product onaangebroken, in originele verpakking, onbeschadigd en ongeschonden conditie weer arriveert bij BigBrands.

  • Aansprakelijkheid bij retourneren

    Bij een retourzending bent u als klant aansprakelijk voor het aangebroken en/of beschadigde retour gestuurde producten. Wij adviseren u het pakket aangetekend en veilig verpakt te versturen als u hiervoor een transporteur inschakelt.

  • Waardevermindering artikelen bij retourzending

    U dient uw pakket binnen 14 dagen na ontvangst te retourneren. Mocht u het pakket retourneren na 14 dagen bent u alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van het product.

  • Retouradres

    Bigbrands BV
    Boomgaardsstraat 38
    3012 XD Rotterdam

    Openingstijden:
    Ma – Vr: 08:30 – 17:30

Stoffen / Materialen

  • Is het mogelijk om (stof)stalen te ontvangen?

    Geheel vrijblijvend kunnen wij u (stof)stalen toezenden. Hierdoor kunt u zelf goed de kleur en structuur van de stof zien en voelen. Wij hebben veel stoffen op voorraad en kunnen deze dezelfde dag als uw aanvraag nog worden verstuurd.

    Mocht de gewenste (stof)staal niet op voorraad zijn, zullen wij deze voor u aanvragen bij de fabriek en na ontvangst toesturen.

    Voor het aanvragen van een (stof)staal kunt u BigBrands telefonisch als per email bereiken.

    U kunt ons bellen op het telefoonnummer +31(0)85 – 78 22 992.

    Uw email kunt u sturen naar info@bigbrands.nl en wij zullen uw email beantwoorden binnen één werkdag.

Verzending / Aflevering

  • Is het mogelijk om mijn bestelling zelf af te halen?

    Het is mogelijk om uw bestelling af te halen op één van de onderstaande adressen:

    BigBrands hoofdkantoor
    Boomgaardsstraat 38
    3012 XD Rotterdam

    Openingstijden:
    Ma – Vr: 08:30 – 17:30

    Postadres
    Bigbrands BV
    Postadres 3816
    3012 XD Rotterdam

    Afhaaladres Midden-Nederland
    Laagerfseweg 54a
    3931 PG Woudenberg

    Afhaaladres Noord-Nederland
    Schoenmakersstraat 8
    8601 WC Sneek

Overige

  • Heeft BigBrands een showroom waar ik het assortiment kan komen bezichtigen?

    BigBrands zit met het hoofdkantoor gevestigd in Rotterdam. Hier beschikken wij over een kleine selectie uit ons assortiment. Mocht u een product graag willen komen bezichtigen kunt u hiervoor contact met ons opnemen. Wij zullen voor u regelen dat u het product bij ons kan komen bezichtigen en zullen hiervoor een afspraak met u inplannen.

    BigBrands is telefonisch bereikbaar op +31(0)85 – 78 22 992.

    Ook kunt u een email zenden naar info@bigbrands.nl en wij zullen uw email binnen één werkdag beantwoorden.

  • Kan ik jullie beeldmateriaal downloaden?

    Bij meerdere producten kunt u productinformatie downloaden op de product pagina van het product. Dit ziet u op de pagina bij ‘productinformatie’.

    Mocht u in het bezit zijn van een Pinterest account kunt u de afbeeldingen van BigBrands pinnen op uw eigen bord. Als u niet beschikt over een Pinterest account vragen wij u om contact met ons op te nemen. Wij zullen u indien mogelijk verder helpen met uw aanvraag over het gewenste beeldmateriaal.

    Indien u uitgebreid beeld- en productmateriaal wilt voor specifieke producten kunt u dit altijd bij ons opvragen. Hiervoor kunt u contact met ons opnemen via info@bigbrands.nl of via +31(0)85 – 78 22 992.

  • Wat moet ik doen om de BigBrands nieuwsbrief te ontvangen of uit te zetten?

    Voor het aanmelden van de BigBrands nieuwsbrief kunt u onderaan op onze website uw e-mailadres achterlaten. Meer hoeft u hiervoor niet te doen en u zal de eerst volgende BigBrands nieuwsbrief op het opgegeven e-mailadres ontvangen.

    Mocht u de BigBrands nieuwsbrief niet meer willen ontvangen, kunt u in de nieuwsbrief zelf klikken op ‘Unsubscribe from this list’. Hierna zult u worden uitgeschreven en geen nieuwbrief meer ontvangen.