BigBrands: verleden, heden en toekomst

21 april 2022

Herjan staat al bijna tien jaar aan het roer van BigBrands. Welke lessen heeft hij geleerd in deze tijd? Waar is hij het meest trots op en wat had hij van tevoren nooit kunnen bedenken? Maar we kijken ook vooruit naar de toekomst en de trends in de markt. Wat speelt er en op welke manier is dit van invloed op de bedrijfsvoering? In dit artikel geeft Herjan jou een kijkje in de keuken bij BigBrands. Lees je mee?

Verleden

Terugkijkend op het verleden staat er voor mij één woord centraal; dankbaarheid. Ik ben dankbaar voor de afgelopen jaren waarin ik onwijs veel heb geleerd. De essentie zit in de menselijke kracht, het aangaan van relaties en mogelijkheden en daarmee kansen creëren met en voor elkaar. Belangrijke factoren voor succes zijn vooral de relaties die we aangaan, intern en extern. Ik ben een ondernemer die kansen probeert te zien en te realiseren. Doelgericht, realistisch en altijd met een voorwaartse kracht om het bedrijf steeds beter te maken en het steeds beter te doen. We hebben door de jaren heen langdurige en stabiele relaties opgebouwd met merken met dezelfde visie en drive. Ook dit laat weer de kracht van goede relaties zien.

De trends

Verandering gebeurt vaak geleidelijk. Er vinden geen radicale wijzigingen plaats in een kort tijdsbestek. Toch is de markt continu in beweging en wij mogen daar onderdeel van uitmaken. We zien als BigBrands dan ook een aantal trends in de markt. Door de pandemie zijn mensen zich bijvoorbeeld bewuster geworden van wat ze willen in het leven en wat vooral niet. Waar eerst alleen grote bedrijven bezig waren met thuiswerken moest opeens iedereen meedoen aan deze toen al gaande trend. Een werkgever is tegenwoordig zoveel meer. Inspiratie, een aantrekkelijke werkomgeving en flexibiliteit zijn belangrijk in de huidige ‘war on talent’ waar veel werkgevers mee moeten dealen.

Dit geldt niet alleen voor kantooromgevingen. Ook restaurants dienen creatiever te worden nu een culinaire ervaring op slechts één klik thuis te beleven is. Partijen worden creatiever wat gepaard gaat met bijvoorbeeld technologie, verandering van inrichting of het ontwikkelen van een concept waarbij het interieur het verlengstuk vormt.

Een andere trend die langer bezig is, maar nog steeds zeer actueel, is duurzaamheid. Wat gebruiken we? Wat verbruiken we? Waar komt het vandaan? De internationale logistiek staat onder druk. Vaak komen grondstoffen of onderdelen van meubilair van verre plekken. We worden steeds bewuster van de afhankelijkheid van bepaalde continenten en producenten. Als we niet afhankelijk willen zijn van bijvoorbeeld lange levertijden of tekorten, dan zullen we ons gedrag moeten veranderen en onze wensen moeten aanpassen.

Focus op de toekomst

Uiteindelijk staan we er altijd als BigBrands voor om plekken creëren waar mensen geluk kunnen delen en als bedrijf elk jaar gezond kunnen groeien. Gezonde groei houdt BigBrands scherp en innovatief. We bedienen de hele markt en zien altijd ruimte voor verbetering. Geluk delen kan op heel veel plekken. Juist daarom bedienen we veel mensen en vrijwel elk segment. Momenteel zijn we weer met een aantal mooie projecten bezig waar we nu al enorm trots op zijn. Op naar nog veel meer inspirerende, succesvolle en bijzondere projecten, waardevolle relaties en groei!

Lees meer blogs