Ontmoet Vera, 5 jaar werkzaam bij BigBrands

28 oktober 2020

Ontmoet Vera, 32 jaar en al vijf jaar onderdeel van BigBrands. Een echte aanpakker
en onlangs moeder geworden van een meisje. Al van kleins af aan was Vera druk
in de weer met interieurstyling. Van plattegronden tekenen tot het ontwerpen van
inrichtingen. Wie is Vera, wat is haar aandeel bij BigBrands en waar krijgt ze
energie van? Lees mee voor een kijkje in het dagelijks leven van Vera!

Hoe ben je bij BigBrands terecht gekomen?
Tijdens de crisis van 2008 was ik stagiair interieuradviseur bij Deal BV. Herjan deed hier zijn
afstudeerstage. Aangezien het crisis was, kon het bedrijf waar ik stage liep mij geen vast
contract geven en ben ik daarom verder gaan zoeken. Uiteindelijk heb ik vijf jaar in de
parketbranche gewerkt, maar ook hier had de tweede crisis haar impact. Het bedrijf ging
failliet en ik ging op zoek naar een nieuwe uitdaging. Zo kwam ik eigenlijk via social media
weer bij Herjan uit, die inmiddels een gestart was met BigBrands. In die tijd voerde ik
producten in op de website van BigBrands. Onze focus lag toen nog voornamelijk op de
particuliere markt, maar na ons eerste grote project samen met architectenstudio Studio Linse
maakten we de shift van particuliere webshoporders naar de projectinrichting. Nu ben ik
inmiddels verantwoordelijk voor een mooi eigen klantenbestand en ondersteun ik
accountmanagers bij grote projecten.

Hoe ziet een standaard werkdag er voor jou uit?
Mijn standaard dagen zijn sinds februari totaal anders, aangezien ik toen een dochtertje heb
gekregen. Waar vroeger de wekker ging, hoeft dat nu niet meer, grapt Vera. Ik breng haar
naar de opvang en fiets daarna door naar kantoor. Het kantoor is nu tijdelijk thuiswerken
geworden dus dat verandert de dagen enigszins, maar mijn routine blijft hetzelfde. Ik start de
werkdag met een daily huddle. Hierin spreken we als sales team de dag door, zodat iedereen
op de hoogte is van elkaars werkzaamheden. Sales is een hectische functie, waarbij flexibiliteit
en snel schakelen centraal staan. Elke dag is anders en het loopt uiteen van het werken aan
eigen projecten tot het ondersteunen van andere, grote projecten. Het kan ook zijn dat ik een
dag druk ben met orders en belafspraken. Mijn dag eindigt zodra alle klanten persoonlijk zijn
beantwoord. Dat is bij ons een echte grondregel. Vervolgens doe ik mijn laptop dicht, breng
ik tijd door met mijn gezin en rond een uur of half negen kan ik eindelijk zelf avondeten en
relaxen.

Waar krijg je energie van?
De diversiteit waar ik elke dag mee te maken krijg. Mijn werk is heel divers en juist dat vind
ik zo leuk. Ik heb door de jaren heen een flinke dosis ervaring opgedaan en beschik
daardoor ook over een hoop productkennis. Daarom is het juist leuk om een project te
ondersteunen, omdat je wellicht met een ondersteunend, nieuw idee kan bijdragen. Ook
krijg ik energie als we een nieuw project binnenhalen. Daarnaast maken leuke referenties en
orders maken mijn dag ook altijd net wat leuker!
Wat is het leukste of interessantste project dat je ooit hebt mogen doen?
Dat is project Urby in New York. Dit project was in samenwerking met architect Concrete in
Amsterdam en we hebben voor dit project producten mogen leveren op locatie. We mochten
daar naartoe om te helpen met het inrichten van de ruimte. Ik ben een echte aanpakker,
dus ik heb dat als geweldig ervaren. Het feit dat het in New York was, maakte het nog
leuker. Een ander tof project is een huidig project, een particulier woonhuis in Berlijn.
Hiervoor werk ik samen met de architect Ramses van de Stelt. Hij is echt een inspiratiebron
voor mij, omdat hij werkt met unieke merken en ongelofelijke mooie dingen maakt.

Hoe zou je BigBrands omschrijven?
Ik werk inmiddels al een tijd bij BigBrands en heb ook de groei mogen meemaken. Het is
heel leuk om te zien hoe we zijn uitgegroeid naar de top 10 projectinrichters in Nederland.
We zijn altijd groeiende en BigBrands beschikt over enorm veel ambitie en dromen. Ik zelf
zeg altijd dat BigBrands een Michelin sterrenkeuken is onder de projectinrichters. Het is
keihard werken aan de binnenkant om te zorgen voor een mooi product aan de buitenkant.
Daarom is het ook belangrijk dat je matcht met het bedrijf, want het tempo en de druk is
hoog. Ik hoop dat we ooit in de top drie van projectinrichters komen. Dan is mijn droom
behaald!

Lees meer blogs